Türkiye Plastik Sektörü
Gondol Plastik’i 2000 yılında kardeşi Mehmet Akçebe ile birlikte üretici sıfatıyla kuran Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ümit Akçebe, ürün gamlarına çağın her geçen gün değişen gereksinimlerine ayak uyduran, günümüz insanının ihtiyaçlarını karşılayan, yeni ve yaratıcı ürünler eklediklerini söyledi. Firma olarak, “Türk malı” imajını güçlendirmeyi amaçladıklarını ve bunu milli bir dava olarak gördüklerini belirten Mehmet Ümit Akçebe ile Gondol Plastik’in bugün geldiği nokta ile plastik ev ve mutfak gereçleri sektörünü konuştuk.

Kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
1953 yılında İstanbul’da doğdum. Lise eğitimimi İstanbul’un köklü okullarından biri olan Pertevniyal Lisesi’nde tamamladım. Evli ve üç çocuk babasıyım.
Profesyonel olarak iş hayatına ne zaman atıldınız?
Profesyonel olarak iş hayatına, 1978 yılında züccaciye mağazası açarak adım attım. İlerleyen yıllarda toptancı sıfatıyla Gondol Ticaret’i kurdum. 2000 yılında ise, kardeşim Mehmet Akçebe ile birlikte üretici sıfatıyla Gondol Plastik Sanayi ve Dış Ticaret Şirketi’ni kurduk. Firma olarak ~ faaliyetlerimize İSTOÇ’ta devam ediyoruz. Fabrikamız Esenyurt Kıraç’ta bulunuyor.
Firmanızın bugün geldiği nokta nedir?

Gondol Plastik olarak, plastik ev ve mutfak gereçleri sektöründe lider marka konumundayız. Ürün gamımıza, çağın her geçen gün değişen gereksinimlerine ayak uyduran, günümüz insanının ihtiyaçlarını karşılayan, yeni ve yaratıcı ürünler ekliyoruz. Sadece Türkiye’de değil, dört kıtada 60’ı aşkın ülkenin evine giriyoruz. Hedefimiz, Türkiye’de oluşturduğumuz marka gücümüzü, ticaret yaptığımız tüm ülkelerde de sağlamak. Firma olarak, “Türk malı” imajını güçlendirmeyi amaçlıyor ve bunu milli bir dava olarak görüyoruz.
Türkiye’deki plastik ev ve mutfak gereçleri sektörü için neler söylemek istersiniz?
Plastik ev ve mutfak gereçleri sektörü her geçen gün gelişiyor. Yurt içinde modern satış kanallarının alım oranı hızla artarken, geleneksel satış kanallarının alım oranı aynı oranda azalıyor. Yurt dışında ise, özellikle yakın coğrafyamızdaki ülkelere ihracat potansiyelimizin oldukça yüksek olduğunu görüyorum. Gondol olarak, yurt içi ve dışı pazarlama planlamalarımızı bu yönde geliştiriyoruz. Önemli ve nitelikli seviyedeki sektörel ve uluslararası fuarların birçoğuna katılıyoruz.
Ürünlerimizin sektördeki benzerlerinden ve taklitlerinden ayırt edilebilmesi, fuarlardaki başarı oranımızı artırıyor. Sektörde bulunan meslektaşlarıma, yeni ürün geliştirirken, farklı ve ayırt edici özelliklere dikkat etmelerini tavsiye ediyorum. Ancak bu şekilde kaliteli ve adil rekabet ortamı oluşacağına inanıyorum.

Plastik Sektörü
İSTOÇ ile ilgili görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Gondol Plastik’i İSTOÇ’ta kurmuş olmaktan dolayı çok mutluyum. İSTOÇ’un yıldızı her geçen gün parlıyor Kooperatifin tapuları dağıtmasından sonra bu artışa daha da büyüyeceğine inanıyorum. Çevresine yeni yapılan plazalar, iş merkezleri ve oteller İSTOÇ’ bir merkez haline getirdi.
Türkiye ekonomisi hakkındaki düşüncelerinizi bizimle paylaşır mısınız?
Türkiye ekonomisi, gösterdiği sürekli gelişmeyle orta gelirli bir ekonomiden, gelişmiş statüdeki bir ekonomiye dönüşüyor. Dış ticaret ve iç talep, Türk ekonomisini, istikrarsız küresel koşulara rağmen sağlıklı büyümeye doğru yönlendiriyor. Hükümetin, vergi gelirlerinin artışıyla, genel bütçe açığımı ve sektörel kamu borçlarının azaltılmas yönünde yaptığı çalışmalar, olumlu etkilerini gösteriyor. Hükümetin birçok sektördeki olumlu politikaları ve özel sektörün yeni iş alanlarına yatırım için istekliliği, gelişim atılımı yolundaki Türkiye için belirleyici olacak.
“Gondol Plastik olarak, plastik ev ve mutfak gereçleri sektöründe lider marka konumundayız. Türkiye’nin yanı sıra, dört kıtada 60’ı aşkın ülkenin evine giriyoruz. Hedefimiz, Türkiye’de oluşturduğumuz marka gücümüzü, ticaret yaptığımız tüm ülkelerde de sağlamak.”
Bir önceki konumuzda ise Çarklı Duvar Saatleri konusu işlemiştik.
Yorumlar
Yorum Gönder